Description

🚶‍♂️ 10-11' - ⛰️ 600-610 MSL - 🧭 N / E / S / W
☀️ Few rays of sunlight pass through the plants / Pochi raggi solari passano attraverso le piante

🇬🇧/🇺🇸
Tavernaro is a small boulder area overlooking the city of Trento, boasting dozens of boulders scattered throughout a wooded landscape.
While the rock isn't super compact, this characteristic provides ample handholds, resulting in boulder problems with fairly good jugs and generally moderate difficulties, despite the prevalent overhangs. Climbing here favors a physical style on steep terrain, with comfortable landings throughout.
In total, there are 47 lines spread across 11 boulders, ranging from 5A to 7C. Standout boulders include "La Compagnia del Nonno" (number 5), "Cromosoma" (number 9), and "Le Luci della Città" (number 11).
• La compagnia del nonno hosts several challenging lines, primarily in the 7th tier.
• Cromosoma is a big boulder with a demanding and lengthy traverse, perfect for pumping your forearms.
• Luci della città is arguably the gem of Tavernaro. Situated amidst peaceful surroundings, this boulder offers a stunning vista overlooking the city of Trento. As its name suggests, "Le Luci della Città" (Lights of the City) illuminates the landscape during night time bouldering sessions, for a truly amazing experience.
Tavernaro is best enjoyed during the transitional seasons and winter when optimal friction prevails, whereas summer conditions can be excessively hot. Access to the climbing area involves a manageable uphill hike, typically lasting around 10 minutes.
Despite its current offerings, Tavernaro still has an undiscovered potential, inviting climbers to explore and suggest new lines.

🇮🇹
Tavernaro è una piccola area boulder che si affaccia sulla città di Trento, costituita da una decina di massi sparsi in un bosco.
La roccia non è super compatta, ma questo fa sì che i boulder abbiano prese abbastanza buone e difficoltà per lo più contenute. L’arrampicata è generalmente fisica su massi strapiombanti e gli atterraggi sono solitamente confortevoli.
In totale, ci sono 47 linee distribuite su 11 blocchi, con difficoltà dal 5A al 7C. I blocchi più belli sono "La Compagnia del Nonno" (numero 5), "Cromosoma" (numero 9) e "Le Luci della Città" (numero 11).
• La Compagnia del Nonno offre diverse linee impegnative, principalmente sul grado 7.
• Cromosoma è un grande masso con un traverso lungo e impegnativo, perfetto per riempire gli avambracci con un po’ di ghisa.
• Le Luci della Città è probabilmente il gioiello di Tavernaro. L’area circostante è tranquilla e offre una vista mozzafiato sulla città di Trento. Come suggerisce il nome, le Luci della città illuminano il paesaggio durante le sessioni di arrampicata notturna, per un'esperienza veramente straordinaria.
Tavernaro si apprezza al meglio durante le mezze stagioni e l'inverno. In inverno ci sono le condizioni ottimali di grip, mentre in estate è decisamente troppo caldo.
L'accesso all'area è un sentiero in salita, abbastanza comodo e non troppo lungo, di solito della durata di circa 10 minuti.
Tavernaro ha ancora un potenziale nascosto, vi invitiamo a esplorare e suggerire nuove linee.

History

🇬🇧/🇺🇸
Line La compagnia del nonno has been freed by Andrea Dalsass (BOMO) and has been dedicated to Cristian Giovannini. Cristian, helped by his friends, is the guy who spent a great time cleaning the area.

🇮🇹
La linea La compagnia del nonno è stata liberata da Andrea Dalsass (BOMO) ed è stata dedicata a Cristian Giovannini. Cristian, aiutato dai suoi amici, è il protagonista principale della pulizia di quest’area.