No special access issues

🇳🇴🇳🇴🇳🇴
🅿️Parkering gjøres på grusparkeringen utenfor Mokollen Barnehage, hvor gåveien opp til toppen starter. Parker fornuftig og vis hensyn til barnehagen og beboere i området.

🚗Fra E18 kjører du hovedavfarten mot Sandefjord som er rv 305. Ta av til Ringveien og kjør mot vest. Rett etter Coop Extra Mosserød tar du til høyre inn på Plutos vei og kjør rolig gjennom boligfeltet. Fortsett et par hundre meter og ta høyre inn på Mokollveien, og fortsett i sakte fart til toppen hvor du finner grusparkeringen og barnehagen på høyre side.

👣1. Fra parkeringen er enkleste veien at gå 15 meter opp bakken forbi bommen å ta til høyre inn på stien bak barnehagen. Etter ca 30 meter (ved barnehagen) forlater du hovedstien inn til venstre 90 grader på en mindre sti. Følg den inn, ta til høyre ved første kryss, og venstre igjen 10 meter etter det. Følg denne stien i noen minutter å du kommer inn fra venstre med Flaket ovenfor deg og Skogshammeren nedenfor deg, og hovedveggen 30 meter lengre fram.

👣2. Fra parkeringen kan du for at oppleve utsikten fra toppen følge gangveien helt opp. Herfra kan du komme til toppankere fra toppen, eller du kan gå nordover langs toppen og etter ca 50-100 meter finne bolter og tau som er den alternative veien ned, via toppen av Flaket. Sjekk at tauet er i god stand før du bruker det for å gå ned svaet som er småbratt (grad 3+ ca). Du er nå ved Flaket, Skogshammeren er nedenfor litt til høyre, og hovedveggen er ned og til venstre.

🇬🇧🇬🇧🇬🇧
🅿️Parking is done on the gravel parking outside Mokollen Kindergarten, where the walk to the top starts. Park sensibly and show consideration for the kindergarten and residents in the area.

🚗From E18, take the main exit towards Sandefjord, which is road 305. Take Ringveien and drive west. Right after Coop Extra Mosserød, turn right onto "Pluto's vei" and drive calmly through the residential area. Continue for a couple of hundred meters and turn right onto Mokollveien, and continue at a slow speed to the top where you will find the gravel car park and the kindergarten on the right.

👣1. From the car park, the easiest way is to walk 15 meters up the hill past the barrier to turn right onto the path behind the kindergarten. After about 30 meters (by the kindergarten), leave the main path to the left 90 degrees on a smaller path. Follow it in, turn right at the first crossroads, and left again 10 meters after that. Follow this path for a few minutes until you enter from the left with Flaket above you and Skogshammeren below you, and the main wall 30 meters further ahead.

👣2. From the car park, to experience the view from the top, you can follow the walkway all the way up. From here you can get to the top anchors from the top, or you can go north along the top and after about 50-100 meters find bolts and ropes which are the alternative way down, via the top of Flaket. Check that the rope is in good condition before you use it to go down the slab which is slightly steep (grade 3+ approx).

Note

If you know about access issues in this area, please send us an email support@27crags.com.